Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

Ο καροποιός

Πριν από μερικές δεκαετίες από το 1910 και μέχρι το 1970 περίπου, το επάγγελμα του καροποιού ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο και ειδικά πριν εμφανιστούν τα φορτηγά αυτοκίνητα. Τα κάρα ήταν δίτροχα ή τετράχρονα αμάξια, που τότε ήταν τα φορτηγά της εποχής. Φορτηγά που τα έσερναν όμως τα γαϊδουράκια, τα μουλάρια, τα άλογα και τα βόδια, ανάλογα με τη χρήση που είχε το κάθε κάρο. Στα χωριά ήταν το μοναδικό μέσο για μεταφορές ανθρώπων, εμπορευμάτων, εργαλείων και άλλων αντικειμένων. Τα κάρα ήταν φτιαγμένα με ξύλα και σίδερα και γινόταν από ειδικούς τεχνίτες, τους καροποιούς. Χρειαζόταν μεγάλη τέχνη για να γίνει ένα κάρο. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν τα πιο παλιά χρόνια ήταν το πριόνι, το σκεπάρνι, για να πελεκάνε το ξύλο, ο ξυλοφάγος για να λιμάρουν και να ισιώνουν τις επιφάνειές του, η βαριά, ένα βαρύ σφυρί, το σφιχτήρι, η αρίδα για να ανοίγουν τρύπες. Τα κάρα έπρεπε να είναι γερά κατασκευασμένα, γιατί έπρεπε να αντέχουν στη σκληρή χρήση, αλλά και σοτυς κακοτράχαλους δρόμους, που ήταν χωματόδρομοι και γεμάτοι με πέτρες και λακούβες. Τέλος ζημιά συνήθως πάθαιναν οι ρόδες τους, που τις επισκεύαζε ο αμαξάς πάλι στους καροποιούς. 

ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ Ή ΔΙΠΛΟΚΑΡΟ

ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ Ή ΔΙΠΛΟΚΑΡΟ

ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ Ή ΔΙΠΛΟΚΑΡΟ

 ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ Ή ΔΙΠΛΟΚΑΡΟ


ΚΑΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ Ή ΔΙΠΛΟΚΑΡΟ

ΚΑΡΟ ΜΕΣΩ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ 


ΜΠΛΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΠΡΙΟΝΙΑ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου